Miért fontos elmenni fogkőleszedésre?

Az íny és a fogak egészsége szempontjából a fogkő- eltávolítás az egyik legfontosabb megelőző intézkedés. A fogkő a fogak felületén lerakódott plakk (a baktériumok, ételmaradékok és nyál kombinációja) megkeményedett formája. Amikor a plakkot nem távolítják el rendszeresen és alaposan, megkeményedik és fogkő lesz belőle. A fogkő olyan felületet teremt, amelyen további plakk és baktériumok tapadhatnak meg, így okozva gyulladást, ínybetegséget és fogínyvérzést. Ha ezeket az állapotokat nem kezelik, súlyosabb problémákhoz vezethetnek, például fogágybetegségekhez vagy fogvesztéshez.

Hogyan előzhető meg a fogak korai elvesztése?

A fogak korai elvesztésének megelőzése érdekében kiemelkedően fontos a megfelelő szájhigiénia fenntartása és a fogorvosi rendelő rendszeres látogatása. A következő lépések segíthetnek a fogak egészségének megőrzésében:

1. Rendszeres fogmosás és fogselyem használat:
    A legalább naponta kétszer elvégzett fogmosás, valamint a fogselyem használat segít eltávolítani a plakkot és megelőzni a fogkő kialakulását.

2. Egészséges étrend:
    Kerülje a túlzott cukros és szénhidrátban gazdag ételeket és italokat fogyasztását, mivel ezek hozzájárulhatnak a plakk és a fogkő kialakulásához.

3. Rendszeres fogorvosi ellenőrzések:
    Látogasson el fogorvoshoz legalább félévente vagy évente, hogy ellenőrizze a fogak és az íny állapotát, valamint időben kezelje az esetleges problémákat.

4. Fogkő- eltávolítás:
    Menjen el fogkőleszedésre legalább évente kétszer, hogy eltávolítsák a fogakra rakódott megkeményedett plakkot így megelőzve az ígybetegségek kialakulást.

Hogyan zajlik az ultrahangos fogkő- eltávolítás?

Az ultrahangos rezgések hatékonyan lazítják és eltávolítják a fogkövet anélkül, hogy károsítanák a fogzománcot vagy az ínyt. Ez a módszer rendkívül kíméletes és biztonságos, és a legtöbb esetben nem okoz fájdalmat vagy kellemetlenséget a beteg számára.

Miután eltávolították a fogkövet, a fogorvos általában lepolírozza a fogakat, hogy késleltesse a további plakk- és fogkőképződést.

Összességében az ultrahangos fogkő- eltávolítás nemcsak fájdalommentes és kényelmes eljárás, hanem segít abban is, hogy a fogak még fehérebbek, tisztábbak és ragyogóbbak legyenek a kezelés után.

Az egészséges fogak és íny rendszeres karbantartása és a fogorvosi rendelő rendszeres látogatása kulcsfontosságú a fogak megőrzéséhez és a szájüregi egészség fenntartásához.